Σχέδιο/Πρωτόκολλο Διαχείρισης Πιθανά Ύποπτου ή Επιβεβαιωμένου Κρούσματος COVID-19.
Υγειονομικοί υπεύθυνοι τμήματος: Αντώνιος Μορώνης, Δημήτριος Καλύβας

Σχέδιο/Πρωτόκολλο Διαχείρισης Πιθανά Ύποπτου ή Επιβεβαιωμένου Κρούσματος COVID-19.
Υγειονομικοί υπεύθυνοι τμήματος: Αντώνιος Μορώνης, Δημήτριος Καλύβας

previous arrowprevious arrow
next arrownext arrow
Slider

"Design and Implementation of an innovative motor drive system for electric vehicle application"

 

In the proposed PhD thesis, the control system of an innovative electric vehicle model will be implemented by integrating brushless DC motors (BLDC) into each wheel (hub motors). The steering system will be electrically controlled, transferring the command from the steering wheel to the four servomotors which in turn will be able to rotate the four-wheel steering (steer-by-wire and 4WS technology). Brake-by-wire control will also be electrically powered and regenerative braking will be used to recharge part of the Li-ion batteries which will be used as well as control of the wheel disengagement system (ABS). Furthermore, Battery Management System (BMS) will also be implemented in order to balance the voltage of each battery cell and monitor the charging, discharging, and temperature of the battery bank. Finally, the overall control system will be designed so that it can integrate existing vehicle technologies through CAN-BUS (Controller Area Network) and LIN-BUS (Local Interconnect Network).

"Σχεδίαση και κατασκευή καινοτόμου ελεγκτή οδήγησης ηλεκτρικού οχήματος"

Στην προτεινόμενη διδακτορική διατριβή θα υλοποιηθεί το σύστημα ελέγχου ενός καινοτόμου μοντέλου ηλεκτρικού οχήματος με την ενσωμάτωση κινητήρων συνεχούς ρεύματος μονίμων μαγνητών χωρίς ψήκτρες (BLDC - Brushless DC motors) σε κάθε τροχό (hub motors). Το σύστημα διεύθυνσης θα ελέγχεται ηλεκτρικά, μεταβιβάζοντας την εντολή από το τιμόνι στους τέσσερις σερβοκινητήρες οι οποίοι με τη σειρά τους θα μπορούν περιστρέφουν τη διεύθυνση και τους τέσσερις τροχούς (τεχνολογία steer-by-wire και 4WS). Ηλεκτρικός θα είναι και ο έλεγχος του συστήματος πέδησης (brake-by-wire) και θα γίνεται χρήση της αναγεννητικής πέδησης για επαναφόρτιση μέρους των Li-ion συσσωρευτών που θα χρησιμοποιηθούν (regenerative breaking), καθώς και έλεγχος του συστήματος απεμπλοκής των τροχών (ABS). Επίσης, θα εφαρμοστεί σύστημα διαχείρισης των συσσωρευτών (Battery Management System) με τη βοήθεια του οποίου θα παρακολουθείται η φόρτιση, η εκφόρτιση, η θερμοκρασία της συστοιχίας, θα σταθμίζεται κατάλληλα η τάση κάθε στοιχείου, κλπ. Τέλος, το σύστημα ελέγχου των παραπάνω θα σχεδιαστεί έτσι ώστε να μπορεί να ενσωματώσει και τις ήδη υπάρχουσες τεχνολογίες οχημάτων μέσω των πρωτοκόλλων επικοινωνίας CAN-BUS (Controller Area Network) και LIN-BUS (Local Interconnect Network).

"Διερεύνηση ηλεκτρομαγνητικής και μηχανικής συμπεριφοράς σύγχρονης μηχανής με τη χρήση μοντέλου πεπερασμένων στοιχείων"

 

  1. Συνοπτική Παρουσίαση Θέματος και Αιτιολόγηση

Η παρούσα διδακτορική διατριβή θα εκπονηθεί στό τμήμα Ηλεκτρολόγων και Ηλεκτρονικών Μηχανικών του ΠΑΔΑ και το θέμα της αφορά την ηλεκτρομηχανική μελέτη τριφασικής Σύγχρονης Μηχανής Εκτύπων πόλων με τη δημιουργία δισδιάστατου μοντέλου πεπερασμένων στοιχείων

  1. Σκοπός και Πρωτοτυπία της Προτεινόμενης Έρευνας

Σκοπός της διδακτορικής διατριβής είναι η ανάλυση της λειτουργίας τριφασικής σύγχρονης γεννήτριας εκτύπων πόλων κατά την εκκίνηση, καθώς και την ηλεκτρομαγνητική μελέτη ενός συστήματος δύο βαθμών ελευθερίας (στρόβιλος-γεννήτρια). Για τη σχεδίαση του μοντέλου της τριφασικής γεννήτριας  θα χρησιμοποιηθούν τα κατασκευαστικά στοιχεία μιας πραγματικής τριφασικής μηχανής που προορίζεται για λειτουργία σε υδροηλεκτρικό σταθμό παραγωγής. Για την κατασκευή και εξομοίωση του μοντέλου στις δυο διαστάσεις θα χρησιμοποιηθεί το λογισμικό Opera -2d, τι οποίο χρησιμοποιεί τη μέθοδο των πεπερασμένων στοιχείων

"Εlectromechanical study of synchronous generator with the help of finite element analysis"

 

The aim of the thesis is to study and analyze the operation of three phase synchronous generators with salient poles at startup, and electromechanical advancement of a system of two degrees of freedom (turbinegenerator) which is oscillated. The thesis will be structured in five chapters. Chapter 1 introduces the literature review where there is a general description of the basics of electric energy and the principles regarding the construction and operation of synchronous machines and in particular three-phase synchronous machines with salient poles. In chapter 2, a comprehensive analysis of oscillating systems is made of one and two degrees of freedom. A comparison is then made between linear and rotary motion. Chapter 3 will be prezent the main steps followed during the design stage of the model and it includes images of the main parts of the generator and the control windows of the software Opera-2d. In Chapter 4 we make a reference to the PI-controller which was used to control the speed of the generator. Then we give the parameters of analysis. In Chapter 5  the presentation of the simulation results during the startup of the synchronous generator until the steady state.

"Transmission, multiplexing and security in 5G and 6G telecommunications systems and networks"

This Ph.D. thesis focuses on the development of efficient techniques in various subsystems and overall technologies in broadband modulations, multiplexing, and multiple access technologies in telecommunication systems and 5th and 6th generation networks. The development of such techniques is a continuous research issue that concerns the scientific community. In addition, the subject of the thesis extends to the research and development of techniques to improve the security of 5G and 6G telecommunication networks exploiting features of the physical layer. The aim of the thesis is to address, answer and obtain a clear view for a set of challenging problems and questions. How and which techniques can exploit the features of the physical layer to enhance the already existing higher-layer security systems. How additional physical layer security can be achieved. Which are the most efficient techniques and in which cases. Finally, if there is any cost to other requirements that the physical layer must deliver, e.g. transmission rates and multiplexing.

home page buttons

Ανακοινώσεις

  1. Γραμματείας
  2. Μαθημάτων
  3. Προκηρύξεις
  4. Πρακτικής Άσκησης
next
prev

el_menu