Περίληψη διδακτορικής διατριβής Φωτοπούλου Ελένη

"Ανάλυση κοινωνικο-συναισθηματικής πληροφορίας για την βελτίωση των συναισθηματικών δεξιοτήτων και της κοινωνικής συνοχής ομάδων, μέσω προτεινόμενων παρεμβάσεων"

 

Η προτεινόμενη διδακτορική διατριβή στοχεύει στην ανάπτυξη ενός ευφυούς υπολογιστικού μοντέλου με τεχνητή συναισθηματική νοημοσύνη (artificial emotional intelligence), ικανού να προτείνει παρεμβάσεις για τη βελτίωση των κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων ατόμων και ομάδων χρηστών, με αναμενόμενο αντίκτυπο: (α) στην ενδυνάμωση κοινωνικών συστατικών όπως συνοχή (cohesion) και συνεργασία (collaboration),(β) στη βελτίωση της παραγωγικότητας (productivity) και (γ) στην καλλιέργεια συναισθηματικών δεξιοτήτων σε ατομικό και ομαδικό επίπεδο. Η προτεινόμενη λύση πηγάζει από τη σύγκλιση των ερευνητικών πεδίων της τεχνητής νοημοσύνης/μηχανικής μάθησης και της συναισθηματικής υπολογιστικής (affective computing)/τεχνητής συναισθηματικής νοημοσύνης (artificial emotional intelligence), με αξιοποίηση αναδυόμενων τεχνολογιών (α) βαθιάς μάθησης (deep learning) για επεξεργασία φυσικής γλώσσας και εικόνας (Natural Language & Image Processing), (β) ανάλυσης γράφων, γ) ενισχυτικής μάθησης (reinforcement learning) και (δ) υπεύθυνης και διαφανούς μάθησης (Fair, Accountable, Transparent Machine Learning).